Instagram
"Ei me sinne Instagramiin voida mennä, kun ei meillä ole omaa kuvaajaa eikä rahaa ostaa kuvia", tuumii joku piskuisen järjestön viestinnässä". Toinen organisaatio taas ottaa rennommin: "Ei ole niin väliä mitä Instaan postaa, kunhan postaa."
Analysoin konserniimme vuodenvaihteessa liitettävän uuden tytäryhtiön digiviestintää korkein odotuksin. Mietin etukäteen, että pääsen benchmarkkaamaan hyvin koostettua digipalettia, sillä tulevan tytäryhtiön toimitusjohtajalla on osaamista myös digiviestinnästä. Konsernissamme oli entuudestaan kokemusta lähinnä e-kirje markkinoinnista, lyhyestä johtajan blogi-kokeilusta, hakusanaoptimoinnista sekä Some-rintamalla melko onnistuneesta Facebookin hyödyntämisestä. Unohtamatta haparoivaa LinkedIn-tilin ylläpitoa ja pienimuotoista yksikkötasolla toteutettua Instagram-kokeilua.
Myyntipäällikön työssäni soittelin päivät pitkät uusille asiakkaille ja yritin kertoa heille yritykseni palveluista. Ei heitä useinkaan kiinnostanut, koska palveluni olivat vieraita ja heillä oli kiireitä. Digiviestinnän kurssilla päätin tutustua keinoihin, joilla uusia asiakkaita saataisiin houkuteltua yrityksen asiakkaiksi.
Kotisivut kuntoon hakukoneoptimoinnilla