Digitaalinen asiakasviestintä

Jou 16
Kirjoittaja: HeljaK
1
Kuva: pixabay

Analysoin konserniimme vuodenvaihteessa liitettävän uuden tytäryhtiön digiviestintää korkein odotuksin. Mietin etukäteen, että pääsen benchmarkkaamaan hyvin koostettua digipalettia, sillä tulevan tytäryhtiön toimitusjohtajalla on osaamista myös digiviestinnästä. Konsernissamme oli entuudestaan kokemusta lähinnä e-kirje markkinoinnista, lyhyestä johtajan blogi-kokeilusta, hakusanaoptimoinnista sekä Some-rintamalla melko onnistuneesta Facebookin hyödyntämisestä. Unohtamatta haparoivaa LinkedIn-tilin ylläpitoa ja pienimuotoista yksikkötasolla toteutettua Instagram-kokeilua.

Jou 12
Kirjoittaja: OP
0
Yritysblogi

Teknologian kehittyessä yritykset joutuvat muuttamaan omia markkinointiin liittyviä toiminta- ja lähestymistapoja. Uudet teknologiat tarjoavat yrityksille uusia tapoja hakea asiakkaita ja kontakteja yritysten kohderyhmiin. 

Virtuaalimaailmassa on tällä hetkellä ylituotantoa erilaisista tiedoista. Usein yritysten sivuilta löytyy paljon ”tylsiä” tekstejä, joita monilla ei ole edes halukkuutta avata tai lukea. Yksi tapa toimittaa potentiaalisille asiakkaille eläviä ja tuoreita tietoja omasta bisneksestä on luoda netissä yritysblogia.

Lok 27
Kirjoittaja: Juha R
3
-
Suunnitelmallisuus tuo mukanaan myös byrokratiaa

Oliko otsikossa esiintyvä sana viranomaistoimi jäykähkö? Niin oli, mutta virkamies seuraa sääntöjä, vaikka ne eivät aina tunnukaan järkeenkäyviltä. Oman valtionhallintoon kuuluvan työyhteisöni viestintää koskevissa sisäisissä säännöissä on tarkkaan sovittu kuka kirjoittaa ja mitä kirjoittaa ja missä kirjoittaa. Näin ollen, juuri näistä säännöistä johtuen, en voi tässä tekstissä käyttää työnantajani nimeä, vaan käytän kiertoilmauksia, kuten valtion laitos tai viranomaistoimi.

Lok 10
Kirjoittaja: Marika Viherlaiho
1
Tältä näyttää pika-artikkeli kännykän ruudulla.

Sisä- tai pika-artikkeli eli Facebook Instant Article on uusi tapa julkaista sisältöä Facebookissa. Pika-artikkeli näyttää aivan taitetulta printtilehden artikkelilta, mutta se julkaistaan kännykän ruudulla. Sisäartikkeleiden vahvuus onkin niiden nopea latautuvuus kännykän ruudulle. 

Lok 6
Kirjoittaja: Johanna V
5

 

On jo aika murtaa vanhat käsitykset ja tuoda talouspalvelut tähän päivään ja aitoon vuorovaikutukseen asiakkaidensa kanssa.