Yrityksemme viestintä on nousukiidossa

Kiireinen ja työntäyteinen syksy alkaa olla vihdoin takana. Nettisivujen suunnittelua ja rakentamista, viestintäpaletin pyöritystä, yritysesitteitä, powerpoint-esityksiä yritysvieraille – kaikesta on selvitty ja viestinnän peruspilarit alkavat olla nyt kunnossa. Englanninkieliset versiot edellä mainituista ovat seuraavana to do -listalla. Mutta tähän ei tekeminen suinkaan lopu, tämä on vasta alkua. 

 

Yritysviestinnän kurssi on tukenut valtavan hyvin käynnissä olevaa työprojektia. Sosiaalisen median mahdollisuuksiin tutustuminen ja somen hyödyntämismahdollisuuksien pohtiminen oman yrityksen näkökulmasta on jatkunut pitkin syksyä. Painoarvo projektille on kasvanut koko ajan yrityksen sisällä ja odotettavissa on läpimurto myös someviestinnän osalta ensi vuonna. 

 

Ohituskaistalla

 

Tulevaisuus näyttää valoisalta. Alamme vihdoin saavuttaa ajatusmaailmaa, jossa viestintä on nostettu jalustalle ja siinä halutaan kehittyä. Yritysjohdon toimesta someviestinnän mahdollisuudet on huomattu ja nyt halutaan nostaa yrityksen profiilia ja panostaa myös uusiin ulkoisiin viestintäkanaviin. Lähdemme takamatkalta, moni kilpailijamme on ollut jo hyvän aikaa viestinnässä huomattavasti edistyneempiä. Teemme analyysiä kilpailijoidemme viestinnästä, aiomme ottaa muut kiinni ja kiilata vielä heidän ohitseen! 

 

Sisäisen viestinnän kohdalla on otettu härkää sarvista ja tehty ryhdistäytymisliike. Tehokkaat kuukausi- ja tiimipalaverit sekä tulosten välitön uutisointi – nämä on jo saavutettu. Seuraavaksi otetaan käsittelyyn Intranet, aikomuksena karsia ja yksinkertaistaa sisältöä sekä selkeyttää ulkoasua. Käytön pitäisi olla helppoa kaikille, ja asiat on löydyttävä näppärästi, myös ajankohtaisten asioiden tiedottamista lisätään tässä kanavassa. 

 

Mitä tuokaan uusi vuosi tullessaan? Varmasti paljon uutta viestinnän saralla. Vauhti on ollut hurja tämän syksyn aikana. Luulen silti, että tiedon ja osaamisen kasvun myötä tämä on ollut vasta lämmittelykierros, kohta mennään ja kovaa!

Profile picture for user Teija Ahlfors
Projekti

Käytetäänkö teilläkin vielä faksia?

Projektityössäni  lähden kartoittamaan yrityksen viestinnän uusia tapoja. Yrityksen viestintävälineet vaativat päivitystä, tarkoitus on viedä yrityksen viestintä kohti nykyaikaa. Projektin pääpaino onnettisivujen kehittämisessä, toiveena päästä suuri harppaus eteenpäin yritysviestinnässä.

Projektin tavoitteena:

  • Nettisivujen sisällön tuottaminen ja kehittäminen
  • B-to-B asiakkaille sopivan someviestinnän pohtiminen
  • Työkalujen löytäminen sisäisen viestinnän tehostamiseen
Maria K KIRJOITTI:
Hei Teija,

Blogistasi välittyi tekemisen meininki ja aito innostus yrityksesi eri viestintäkanavien kehitystyöhön!

Kirjoitat, että organisaatiosi lähtee "takamatkalta" someviestintää ja muita ulkoisen viestinnän kanavia kehittämään. Älä huoli, uskon että perässähiihtäjinä vältytte turhalta työltä ettekä tee kaikkia virheitä, jotka edelläkävijät ovat tehneet. Helsingin Sanomien 28.12.2015 artikkelissa "Tunteiden ja kärjistysten vuosi" pohditaan median eri ilmiöitä päättyvältä vuodelta: artikkelissa todetaan mm. ettei digisisältöjen viisasten kiveä ole vielä löytynyt. Näin ollen voitte yrityksessäsi olla rauhallisin mielin, muodostaa näkemyksenne juuri teidän organisaation ulkoisen viestinnän tahtotilasta ja alkaa tarmokkaasti etsimään omaa "viisasten kiveänne". :)

Monia ilon ja onnistumisen hetkiä vuodelle 2016!
Yt, Maria K.
Lähetetty Ke, 10/05/2016 - 12:52
Satu R. KIRJOITTI:
Hei Teija!

Kiitos hyvin ja mielenkiintoisesti kirjoitetusta blogista! Kuten aiemmassa kommentissa todettiin, teillä on todella tekemisen meininki. Kun tavoitteet ovat selkeitä ja hyvin rajattuja, kuten projektissasi, toteutus on helpompaa ja lopputuloskin onnistunut.

Projektisi on todella ajankohtainen, kunnianhimoinen ja ennen kaikkea mielenkiintoisen haastava. Toteuttamisessa pidin erityisesti siitä, että omien nettisivujen laatiminen alkaa analysoimalla kilpailijoiden sivuja. Näin korjaatte kirsikat leivoksista ja vältätte pahimmat karikot. Tekemisen meininkiä todistaa lauseesi: aiomme ottaa muut kiinni ja kiilata vielä heidän ohitseen! Loistavaa!

t. Satu
Lähetetty Ke, 10/05/2016 - 12:57
Vilma Kuke KIRJOITTI:
Hei Teija,

Blogistasi välittyi tekemisen meininki ja aito innostus yrityksesi eri viestintäkanavien kehitystyöhön!

Kirjoitat, että organisaatiosi lähtee "takamatkalta" someviestintää ja muita ulkoisen viestinnän kanavia kehittämään. Älä huoli, uskon että perässähiihtäjinä vältytte turhalta työltä ettekä tee kaikkia virheitä, jotka edelläkävijät ovat tehneet. Helsingin Sanomien 28.12.2015 artikkelissa "Tunteiden ja kärjistysten vuosi" pohditaan median eri ilmiöitä päättyvältä vuodelta: artikkelissa todetaan mm. ettei digisisältöjen viisasten kiveä ole vielä löytynyt. Näin ollen voitte yrityksessäsi olla rauhallisin mielin, muodostaa näkemyksenne juuri teidän organisaation ulkoisen viestinnän tahtotilasta ja alkaa tarmokkaasti etsimään omaa "viisasten kiveänne". :)

Monia ilon ja onnistumisen hetkiä vuodelle 2016!
Yt, Maria K.
Lähetetty Ma, 10/31/2016 - 09:20