Verkkopalvelun laatu

Lok 5
Kirjoittaja: Jaana Komscha-Härkönen
3

Muistatteko televisiomainoksen, jossa hoettiin ”Kel, kel, kel, keltaiset sivut” ja mainostettiin niitä paksuja keltaisia opuksia, joista löytyivät ”kaikki” palvelut ennen digivallankumousta? Itse muistan tämän hyvin. Miten aika onkaan siitä kehittynyt! Oman lapseni sukupolvi ei tule moisesta edes tietämään, jollei nyt sitten historiankirjoista lue, mitä nämä ihmeelliset keltaiset sivut sisälsivät.

Lok 5
Kirjoittaja: Kaisa Enakimio
4

"Nämä meidän nykyiset verkkosivumme ovat ihan tylsät ja huonot. Kävin viikonloppuna sellaisilla sivuilla, joilla oli leijuvat valikot, paljon liikkuvaa kuvaa ja tosi kivat värit. Tehkää nyt jotain, että näistä sivuista saataisiin irti enemmän hyötyä ja tuloksia!" Kuulostaako tutulta?

Makuasioista voi kiistellä

Jokaisella työtekijällä tuntuu olevan mielipide työpaikan verkkosivuista ja pitkä lista kehitysehdotuksia niiden parantamiseksi. Valitettavan usein keskustelu kuitenkin pyörii epäolennaisuuksien ympärillä, ainakin verkkoviestinnän ammattilaisen näkökulmasta.