TEILTÄ MEILLE- KOHTI VUOROVAIKUTUSTA

TEILTÄ MEILLE

TEILTÄ MEILLE -KOHTI VUOROVAIKUTUSTA

 

30.11.2017 KLO 11.00

Vanhoillisen alan on uusiuduttava

Asiakaskeskeisyydestä ja palvelusta puhutaan aina. Millainen kuva asfalttifirmasta kuluttajalle tulee, millainen brändi puhuttelee ihmistä. Millä lailla haluamme olla digitaalisessa viestinnässä mukana.

Asiakkaan tunteminen on A ja O. Sitä kautta toimintamme elää ja hengittää. Asiakas ja palvelun tarvitsija on muuttunut vuosien saatossa. Asiakaspalvelun ja jälkimarkkinoinnin merkitys kasvaa. Tietä ja pintaa on tarvittu aina. PIKIKANNUA kantavan miehen brändillä on ratsastettu vuosia. Markkinatalous on tuonut uusia tuulia kokonaisuuteen. Vain tehokkuuden ja parhaimman esilläolon kautta menestyt.

Asiakas on valveutunut. Tietoa saa nykyään helpommalla. Digitaalisen vuorovaikutuksen kautta ala on tuotava titoisuuteen. Markkinoinnin rakentaminen ja brändin luominen on suunniteltava huolella. Opi tuntemaan ja varaudu keskustelemaan asiakkaasi kanssa. Osaaminen ja aika on yhdistettävä menestyksekkääseen brändinrakentamiseen.

 

VUOROVAIKUTUKSEN LÖYTÄMINEN

Brändin rakentaminen ja yrityksen projektien yhteneväinen usko ja toimintatapa vaativat keskittymistä. Alallamme on mietittävä, miten projektien yksilöt palvelevat asiakasta samoilla kasvoilla. Kaikkien on aktivoiduttava nykyaikaisen viestinnän syliin. Sinun toimintasi on yhtä, kun organisaatiosi toiminta. Kun opimme kuuntelemaan ja aistimaan oikealla asenteella, vuorovaikutuksen kautta viestintä ja ilme on mahdollista saada uudelle asteelle.

Tyydymmekö perinteisiin menetelmiin, kun haemme markkinoita ja asiakkaita? Tekevätkö kaikki, miten ovat aina luulleet tekevänsä ja luottavat että se kantaa. Jalkautuminen asiakkaan luo on tehtävä edelleen, mutta nopeat viestintätavat tuovat sinut ja yrityksesi lähemmäksi asiakasta. Miten asiakas käyttäytyy somessa ja saammeko palautteen kautta asiakkaan ajatuksia esille. Voimmeko mennä niin pitkälle, että asiakas osallistuu jo innovointiin? Hupeneva öljy ja sen ympärillä pyörivät mahtiyhtiöt ohjaavat toiminnan malleja. Ekologinen suunta on tosiasia asfalttialallakin.

Miten pystymme erottumaan kilpailijoista ja saammeko viestimme paremmin esille. Tehokkaalla vuorovaikuttamisella kerätään tietoa, tunnistetaan tarpeet ja luodaan mahdollisuudet tarpeiden luomiseen. Olemmeko me siinä mukana?

 

VAIN ASIAKKAALLA ON MERKITYSTÄ

Tyytyväinen ja kuunneltu asiakas on lisäarvo, joka punnitsee brändiarvon ja toiminnan laadun. Verkossa hyvä ja paha saadaan viestimillä nopeasti kiertoon. Brändin kokonaisuus ja sen hallinta on hallittava ammattimaisesti. Parhaimmillaan ennakkoasenteiden muuttaminen tapahtuu verkossa nopeasti. Yhteneväinen toimintamalli yrityksen projekteissa selkeästi ja johdonmukaisesti johdettuna tuo tulosta. Kun konsepti on kunnossa, kuka tahansa voi parantaa vuorovaikutusta ja viedä yrityksen viestiä eteenpäin.

Asiakkaan kautta saatava lisäarvo ja tieto, kehittää yrityksen tarinaa eteenpäin. Turvallisuuden tunne asiakkaissa on silmiinpistävä, jos he pystyvät samaistumaan konseptiin. On opittava toimimaan yhdessä, kaikkine vahvuuksineen ja heikkouksineen. OIKEUS KOMMUNIKATIOON JA VUOROVAIKUTUKSEEN KUULUU MEILLE KAIKILLE.

SusannaS KIRJOITTI:
Olisin mielelläni kuullut esimerkkejä, miten olette toimialallanne hyödyntäneet esim. sosiaalisen median kanavia brändinrakentamiseen? Jos ymmärsin oikein, niin työskentelet tienrakennusalalla. Se on tällaiselle tavalliselle tienkäyttäjälle kaukainen ja abstrakti toimiala. Asfalttifirmojen oranssit autot ovat oikeastaan ainut mielikuva minulla.
Lähetetty To, 11/30/2017 - 19:29
Minna M KIRJOITTI:
Paljon hyviä ajatuksia! Itse juuri omakotitalon rakennuttaneena olen huomannut, että sosiaalisessa mediassa käydään todella paljon keskustelua sekä hintavertailua rakennusalan yrityksistä. Erilaisia raksaryhmiä seuraamalla voisi hyvinkin päästä jyvälle asiakkaiden ajatuksista ja toiveista. Harkitsemme oman pihamme asfaltointia ja olenkin seurannut mielenkiinnolla juurikin asfaltointifirmojen vertailua ja kilpailutusta.
Lähetetty Ma, 12/04/2017 - 13:19