Esimiesviestintä

Lok 6
Kirjoittaja: Sanniminni Sakari
4

Ootko muuten chattaillyt koskaan? Vaihtanut kanavaa kiinnostavien tyyppien ja juttujen toivossa. Hengannut samaan aikaan useilla kanavilla. Yksien kamujen kanssa skypetetään ja toisten kanssa jutellaan facebookissa, ehkä vaan seurataan feediä. Mutsin kanssa lähinnä meilataan, joskus soitellaan ja nähdään. On mulla ihan oikeitakin ystäviä, joiden kanssa käydään kahvilla ja avaudutaan kaikesta mahdollisesta. Chattituttuja saatetaan nähdä joskus miiteissä. Ootko muuten koskaan skrollannut chattia ja yrittänyt löytää, että kuka sanoikaan mitä ja missä?

Lok 5
Kirjoittaja: Päivi Patala
6

On vuosi 2014 ja ensimmäinen työpäiväni uudessa työpaikassa myynnin tiimeistä vastaavana esimiehenä. Olen juuri siemaissut jännitystä rentouttavan kupin teetä, kun vastaan ensimmäisen kerran uuteen työpuhelimeen.

- Hei Päivi, esimiehesi Mirja tässä moikka. Miten ensimmäinen työpäiväsi sujuu?
- Hei Mirja, päivä on sujunut oikein mukavasti rennoissa merkeissä. Miten voin olla avuksi?
- Istuisitko tukevasti hetkeksi alas, minulla on sinulle jännittäviä uutisia. Aloitamme tänään    YT-neuvottelut!

Lok 5
Kirjoittaja: Diana Kunnas
4

Pohjoismaisen kasvuyrityksen Suomen-konttori päätti laittaa sisäisen viestintänsä uusiksi. Liiketoiminta oli vuosien varrella kasvanut nopeaa tahtia sekä Suomessa että ulkomailla. Monet asiat olivat jääneet nopeasti kasvavassa organisaatiossa vähälle huomiolle. Yksi näistä oli yrityksen sisäinen viestintä. Ongelma tiedostettiin ja sisäinen viestintä haluttiin uudistaa. Tavoite oli lisätä työyhteisön avoimuutta ja työntekijöiden viihtyvyyttä.

Lok 4
Kirjoittaja: Kirsi Vetoniemi
7

      Onko niin, että perinteiset lastenkasvatuskeinot on otettava avuksi myös intraprojektiimme?

Yritimme ensin uhkailulla ja pakotuksella: laitoimme kaikille automaattiseksi internetin aloitussivuksi konsernin intrasivun. Tästä saimme saman tien kovasti palautetta. Päädyimme siihen, että vaikka intra on yrityksen työkalu, sen käytön pitää perustua omaehtoisuuteen.

Maa 1
Kirjoittaja: Kaisa Liekovuori
11
Esimies

Edellisessä artikkelissamme perehdyimme esimiesviestintään yleisellä tasolla. Keskusteluakin syntyi, esimerkiksi siitä että esimiehen on oltava helposti lähestyttävissä ja hänen täytyy osata kuunnella ja olla avoin. Sanattoman viestinnän ymmärrys viestintätilanteissa ja esimiehille järjestettävät viestintäkoulutukset sekä palautteen anto tulivat myös esille. Nyt tartumme muutamaan esimiesviestinnän osa-alueeseen, jotka mielestämme ovat erityisen tärkeitä ja kiinnostavia.

Kouluttamalla parempia tuloksia?