Hurmaavat Pirkka Parhaat tapas-tuotteet

Pirkka Parhaat tapakset

K-ryhmän yhteisessä ammattitapahtumassa K-Team Päivillä tehtiin viime lauantaina 4.11. jälleen uusi osallistujaennätys: K-ryhmäläisiä ja yhteistyökumppaneita oli saman katon alla Helsingin Messukeskuksessa yli 6 400.

K-ruokakauppojen ”Jokainen K on erilainen” messuosastolla Pirkka Parhaat hurmasivat asiakkaita monipuolisella tapas-tuotteiden valikoimalla. Kaupan valikoiman lisäksi tuotteista pääsi rakentamaan mieleisensä kokonaisuuden maisteltavaksi. Messuvieraiden suosikiksi nousi Pirkka Parhaat tapas serranokinkku ja ibericojuusto yhdessä Pirkka Parhaat saaristolaisjuuston kanssa.

Pirkka Parhaat

Messut

 

Pirkka Parhaat öljyt ja balsamicot

Aito-liite

K-Team Päivillä esiteltiin myös ensimmäistä kertaa Pirkka-lehden välissä toimitettava Aito-liite. Aito-liitteessä Ahvenanmaan herkulliset juustot pääsevät estradille Ålandmejerietin toimitusjohtajan kertoessa hieman enemmän Ahvenanmaan erityisestä ilmastosta ja sen vaikutuksesta saarella valmistettavien tuotteiden makuun. Pirkka Parhaat juustojen valmistukseen käytetty maito on kalkkipitoisilla aurinkoisilla yrttiniityillä vapaasti laiduntavista lehmistä, jotka tuottavat stressittömän saaristolaislehmän maitoa.

 

Vuoden Pirkka-tuotteeksi Pirkka bataattiranskalaiset

K-Ruoka Awards -finaalissa annettiin huikea määrä yleisöääniä: yhteensä 409.086 kappaletta! K-Ruoka Award palkinnot jaettiin nyt toista kertaa ja ruoka-alan tekijöitä ja tuotteita palkittiin kaikkiaan seitsemässä kategoriassa. Vuoden Pirkka-tuotteeksi valittiin ylivoimaisella äänierolla arkea helpottava ja trendikäs innovaatio Pirkka bataattiranskalaiset yli 36.000 äänellä ja 54,08 % ääniosuudella.

K Awards

Muita voittajia ja palkintokategorioita olivat:

Vuoden paikallinen lähituottaja: Arctic Warriors

Arctic Warriors sai 35,78 % äänistä. Arctic Warriorsin tuotteet tuovat Lapin yrttien villin voiman kuluttajien saataville.

Vuoden vastuullisuusteko: Atrian uusi jauhelihapakkaus

Uusi jauhelihapakkaus valittiin 61,89 % ääniosuudella vuoden vastuullisuusteoksi. Uusi pakkaus on elintarvikealakehityksen hieno oivallus, joka on sekä ympäristö- että käyttäjäystävällinen.

Vuoden uutuustuote: Kariniemen Kanaset

Kariniemen Kanaset valittiin 55,64 % ääniosuudella. Kariniemen Kanaset on nopeutta ja helppoutta arvostaville kätevä välipala tai eväs.

Vuoden K-Market: K-Market Lapinpata

49,84 % äänistä

Vuoden K-Supermarket: K-Supermarket Manhattan

42,76 % äänistä

Vuoden K-Citymarket: K-Citymarket Kupittaa

36 % äänistä. Eroa kakkoseen, K-Citymarket Kaakkuriin jäi vain alle 100 ääntä. Tästä syystä tuomaristo päätti käyttää oikeuttaan ja jakoi kunniamaininnan myös K-Citymarket Kaakkurille.

K-Team Päivät tarjosivat jokaiselle jotakin ja K-kauppojen ammattilaiset saivat vinkkejä ja maistiaisia tulevista uutuustuotteista ja nousevista trendeistä. Ammattimessujen aika ei ole ohi!

Kerron teille lisää iltaviihteestä toisella kerralla :)

Profile picture for user Marjut M.
Projekti

Tuotebrändin oma blogi

Kehittämistehtäväni tavoitteena on tuotebrändin oman blogin mahdollisuuksien kartoitus ja toteutussuunnitelma niin, että se noudattaa brändin linjauksia, mutta kertoisi brändistä vähän syvemmältä. Ehkäpä jopa yhteisöllisesti.

Projektin tavoitteena on:

  • kartoittaa mitkä tavoitteet on asetettu eri kanavissa tehtävään viestintään
  • koota malli siitä, miten tavoittaisimme asiakkaitamme myös syvemmällä tasolla, kertomalla toiminnastamme ”jotain enemmän” blogimaisesti
  • luoda malli, jolla tuotebrändimme voisi toteuttaa omaa blogiaan
Hanna P KIRJOITTI:
Hei Marjut! Kiitos kirjoituksestasi. Tarkoituksesi tässä bloggauksessa oli siis nimenomaan testata tämän tuotebrändin mahdollisuuksia taipua blogiksi, eikä niinkään kertoa kehittämisprojektistasi? Kiva, että käytät kuvia ja videoita elävöittämään tekstiä, jota on sopivan napakasti :) Olisiko blogin kohderyhmä kuluttajat, vai toimisiko se sisäisen viestinnän kanavana? Tässä kirjoituksessa oli mielestäni aineksia vähän molempiin.
Lähetetty La, 11/18/2017 - 14:39
Tuomas S KIRJOITTI:
Heippa,

Teksti oli helppolukuista ja selkeää. Mielestäni tuotebrändinne sopii hyvin blogiin ja itseäni kuluttajana kiinnostaa päästä "syvemmälle" brändin syövereihin. Kertomus laadukkaasta maidosta oli juuri sellaista syvempää ilmaisua. Se mitä jäin hieman kaipaamaan on rohkeus ja kirjoittajan omat mielipiteet. Tekisin vertausta ruuan ja viinin välillä, jossa viinien brändi on ehtinyt pidemmälle ja sieltä voisi oppia paljonkin. Mielikuvien voima on uskomaton.

- Tuomas
Lähetetty Ma, 11/20/2017 - 07:57