Ryhmäviestintä

Lok 5
Kirjoittaja: Tiina Willberg
6

Tämän blogi-kirjoituksen sekä oman kehittämisprojektini haaste on sama: saada harmaalta vaikuttava asia kuulostamaan mielenkiintoiselta. Projektini aiheena on suunnitella ja toteuttaa talouden palvelukeskukselle intranet-sivusto, joka houkuttelee käyttäjiä muiltakin osastoilta kuin vain taloushallinnosta.

Intranet-sivustolta jokaisen täytyy löytää helposti etsimänsä tiedot ja ohjeet. Yksi asia on varma: sivustolle ei tulla lisäämään kasoittain tiliristikko-ohjeita, joista muut kuin taloushallinnon ammattilaiset eivät ymmärrä mitään.

Palvelukeskuksen tehtävät

Lok 5
Kirjoittaja: Antti Helander
1
Kehittämissuunnitelma

Projekti extranetin suunnittelusta B2B-yritykselle on edennyt yritysviestinnän kurssimme aikana mukavasti. Tavoitteita projektilla oli saada suunniteltua toimiva ja helppokäyttöinen extranet, joka olisi vielä lisäksi vuorovaikutteinen. Tämä extranet avaisi luotettavan ja helpon kanavan auki asiakkaaseen ja sitä myös oikeasti käytettäisiin.

Yrityksen aiempi extranet ei toteuttanut edellä mainittuja tavoitteita, ja nettisivujen uudistuksen kynnyksellä päätettiin lähteä myös extranetin remontointiin.

Lok 4
Kirjoittaja: Antti Helander
3

Miten yrityksessämme voidaan lisätä asiakastyytyväisyyttä? Tästä kysymyksestä sai alkunsa projektin aihe eli extranetin kehityssuunnitelman laatiminen B2B yritykselle. Kun projekti alkoi, en osannut sanoa, mikä extranetin suoranainen vaikutus asiakaspalveluun ja asiakastyytyväisyyteen olisi. En myöskään ajatellut asiaa yrityksen resurssien kannalta. Aihetta syvemmin tutkittuani kaikki nämä elementit tulivat luontevasti osaksi projektia.


Potkua asiakaspalveluun ja asiakastyytyväisyyteen

Lok 4
Kirjoittaja: Miia Pehkonen
6

Sähköposti on yritysviestinnässä suosittu, tehokas ja edullinen viestintäväline. Se on kasvattanut suosiotaan jopa niin paljon, että ainakin omassa työyhteisössäni viestien määrä on riistäytynyt käsistä. Liiallisen sähköpostin haittoihin on kiinnitettävä huomiota. 

 

Vidgenin, Simsin ja Powellin artikkelin ”Understanding E-mail Overload” mukaan liiallinen sähköpostin käyttö vähentää työntekijöiden luovaa ajattelua (Journal of Communication Management 2011, 15:1). 

 

Syy 30
Kirjoittaja: Kirsi Vetoniemi
15
Intranet

Mitä, mihin hittoon kaikki mun nettisivut ovat hävinneet? Tällainen kysymys raikui toimistomme käytävillä, kun it-asiantuntijamme oli vaihtanut kaikille nettiin kirjautumissivuksi pakotetusti konsernimme intrasivuston.

Toimiiko pakotus?

Olimme pienemmällä porukalla hallinnossa jo pidemmän aikaa miettineet, miten saisimme henkilökuntamme aktivoitua käyttämään konsernin omia intrasivuja. Intraan on suurella vaivalla kerätty kaikki henkilökuntaa koskevat tiedot ja konsernipolitiikat, mutta näitä tietoja suurin osa porukasta ei osaa tai halua käyttää.