Esimiestyön tukeminen


Pankissa käydessäni keskustelen minulle tärkeistä asioista. Pankkini auttaa minua unelmieni saavuttamisessa: asunnon, kesämökin tai auton hankinnassa. Pankkini auttaa minua vaurastumaan sekä myös varautumaan ikävien tilanteiden varalle. Kaikki nämä asiat ovat minulle henkilökohtaisia ja arkaluonteisia asioita. Näistä asioista keskustellaan yleensä vain pankin oman yhteyshenkilön kanssa, jota sitoo pankkisalaisuus. Pankin oma yhteyshenkilö on avainasemassa unelmien saavuttamisessa tai niiden murskaamisessa. Hän on siis vaikuttamassa minunkin elämäni taustalla.

Organisaatiomuutoksia, henkilöstön vähennyksiä, ulkoistuksia... Niistä on esimiehen arki tehty. Jos arki on taistelua kahden tulen välissä, mistä uutta intoa esimiestyöhön?
Ohjeistusta, tiedotteita ja ajankohtaisviestejä on organisaatiossamme yllin kyllin. Myös HR:n asiakaspalvelukanavat saavat kiitosta. Silti esimiehiltä tulee usein palautetta, että he kokevat olevansa yksin esimiestyössään ja toivoisivat HR:ltä nykyistä enemmän tukea. Monen aikaa kuluu esimiestyön lisäksi myös substanssiin liittyvien asioiden hoitamiseen, mikä tuo lisähaastetta esimiehen arkeen.