- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja

Allekirjoittanut ilmoittautui yritysviestinnän kurssille. Ensimmäisen tunnin jälkeen piti ihan miettiä, mikä se some on. Sorsan mekko? Sopiva merkki? Mitä ihmettä? Totesin, että taidan olla melko pihalla.
Päätin kuitenkin ottaa asiakseni selvittää arvoituksen, jonka googlekin jo tiesi: Kyseessä on sosiaalinen media.
Projektin aikana mietin, miten Twitteriä voisi käyttää yrityksessä tai miten sitä ylipäätään käytetään. Miten tili edes tehdään ja mitä hyötyä siitä voi olla?
Miksi viestinnän tulisi aina olla laskelmoitua ja ohjattua? Voisiko se olla vain 140 merkin pituisia huomioita tästä hetkestä ja tilanteesta? Jäin myös pohtimaan sitä, mikä on pahinta mitä yritykselle voi tapahtua jos 140 merkkiä meneekin jotenkin pieleen ja hyötyä ei tulekaan. Ja riittääkö aktiivinen läsnäolo vai mitä muuta vaaditaan?

Some-seikkailu
Tarkoituksena saada henkilöstövuokrausta ja ulkoistuspalveluita tuottava yritys käyttämään aktiivisesti sosiaalisia medioita ja etenkin Twitteriä.
Työntekijöiden keski-ikä on 25+.
Miten tavoitan työnhakijat ja -tekijät Twitterissä ja mitä hyötyä siitä on? Ja mitä ihmettä muut somessa puuhaavat?
- Twitter-tilin perustaminen
- Miten kilpailijat twiittaavat?
- Mikä hyöty Twitteristä on?
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja