Asiakkuudet

Lok 5
Kirjoittaja: Päivi Patala
6

On vuosi 2014 ja ensimmäinen työpäiväni uudessa työpaikassa myynnin tiimeistä vastaavana esimiehenä. Olen juuri siemaissut jännitystä rentouttavan kupin teetä, kun vastaan ensimmäisen kerran uuteen työpuhelimeen.

- Hei Päivi, esimiehesi Mirja tässä moikka. Miten ensimmäinen työpäiväsi sujuu?
- Hei Mirja, päivä on sujunut oikein mukavasti rennoissa merkeissä. Miten voin olla avuksi?
- Istuisitko tukevasti hetkeksi alas, minulla on sinulle jännittäviä uutisia. Aloitamme tänään    YT-neuvottelut!

Lok 5
Kirjoittaja: Markus Karhu
4
Avainasemissa

Pankissa käydessäni keskustelen minulle tärkeistä asioista. Pankkini auttaa minua unelmieni saavuttamisessa: asunnon, kesämökin tai auton hankinnassa. Pankkini auttaa minua vaurastumaan sekä myös varautumaan ikävien tilanteiden varalle. Kaikki nämä asiat ovat minulle henkilökohtaisia ja arkaluonteisia asioita. Näistä asioista keskustellaan yleensä vain pankin oman yhteyshenkilön kanssa, jota sitoo pankkisalaisuus. Pankin oma yhteyshenkilö on avainasemassa unelmien saavuttamisessa tai niiden murskaamisessa. Hän on siis vaikuttamassa minunkin elämäni taustalla.

Lok 5
Kirjoittaja: Teea Hurme
5

Mitä tehdä, kun hankkeen tavoitteena on kehittää staattisia nettisivuja vuorovaikutteiseksi kanavaksi asiakkaiden kanssa, mutta asiakasorganisaatio toteaakin, ettei halua sivujen kautta uusia asiakkaita?

Markkinoijan into versus pienyrittäjän tarve

Projektin alussa olin intoa täynnä. Keskityin kehityshankkeessa perheyrityksen nettisivujen nykytila-analyysiin. Minulla oli käsissäni perinteiset, staattiset nettisivut, joita oli tarkoitus analysoida ja höystää nykyaikaisilla ja tuloksellisilla lisäkomponenteilla.

Lok 4
Kirjoittaja: Anneli Heikkinen
3

Vai on asiakas aina oikeassa? Asiakkaan pitää hyötyä ensin, sitten vasta yrityksen. On olemassa monia viisauksia, jotka alleviivaavat tätä. Ei kannata purra ruokkivaa kättä. Asiakas on kuningas.

Asiakas ei kehitä tuotteita, eikä hän ratkaise digitalisoitumisen mukanaan tuomia ongelmia. Se ei ole hänen tehtävänsä.  Asiakas kertoo omasta tahdostaan ja antaa yritykselle mahdollisuuden luovaan oivaltamiseen. Asiakkaalta ei saa valmiita vastauksia. 

Lok 4
Kirjoittaja: Jaana Koivistoinen
7
Sopiva SOME kongressiviestintään

Työhöni kuuluu saada Suomeen kansainvälisia järjestökongresseja. Kohderyhmä on
haastava, mutta some tulee myös järjestöjen toimintaan mukaan. Siksi haluan tavoittaa oman kohderyhmäni helposti ja saada Suomen kongressiuutisia maailmalle nopeasti.

Asiakkaat