Hyvä asiakaspalvelu

Lok 5
Kirjoittaja: Päivi Patala
6

On vuosi 2014 ja ensimmäinen työpäiväni uudessa työpaikassa myynnin tiimeistä vastaavana esimiehenä. Olen juuri siemaissut jännitystä rentouttavan kupin teetä, kun vastaan ensimmäisen kerran uuteen työpuhelimeen.

- Hei Päivi, esimiehesi Mirja tässä moikka. Miten ensimmäinen työpäiväsi sujuu?
- Hei Mirja, päivä on sujunut oikein mukavasti rennoissa merkeissä. Miten voin olla avuksi?
- Istuisitko tukevasti hetkeksi alas, minulla on sinulle jännittäviä uutisia. Aloitamme tänään    YT-neuvottelut!

Lok 5
Kirjoittaja: Maarit Sylvander
6

Yritysviestinnän kurssilla valitsin kehittämistyökseni kotisivujen tekemisen kosmetologille. Hän ei ole ollut lainkaan tekemisissä some-maailman kanssa, joten aluksi suurin haasteeni oli saada hänet hyväksymään ajatus. Vähitellen sain hänet innostumaan ja yhteistyömme alkoi sujua. 

Ensimmäisessä blogissani kuvasin, miten nettisivujen teko lähti käyntiin, ja tämä toinen blogini kertoo, mikä on nykyhetken tilanne ja mitä on odotettavissa tulevaisuudessa.

Lok 5
Kirjoittaja: Markus Karhu
4
Avainasemissa

Pankissa käydessäni keskustelen minulle tärkeistä asioista. Pankkini auttaa minua unelmieni saavuttamisessa: asunnon, kesämökin tai auton hankinnassa. Pankkini auttaa minua vaurastumaan sekä myös varautumaan ikävien tilanteiden varalle. Kaikki nämä asiat ovat minulle henkilökohtaisia ja arkaluonteisia asioita. Näistä asioista keskustellaan yleensä vain pankin oman yhteyshenkilön kanssa, jota sitoo pankkisalaisuus. Pankin oma yhteyshenkilö on avainasemassa unelmien saavuttamisessa tai niiden murskaamisessa. Hän on siis vaikuttamassa minunkin elämäni taustalla.

Lok 4
Kirjoittaja: Sanna Karjalainen
8

Ensimmäisessä blogiartikkelissani mietin, miten saada aikaan henkilökohtaisempaa kohtaamista ja palvelua. Kerroin myös erilaisista keinoista asiakaslojaalisuuden lisäämiseksi. Tässä toisessa kirjoituksessani pohdin verkkokaupan kilpailuetuja

Lok 4
Kirjoittaja: Sanna Karjalainen
8

Verkkokauppa on arkipäivää kuluttajalle niin Suomessa kuin globaalistikin. Kun kuluttajat ja asiakkaat ovat omaksuneet uuden asiakaskäyttäytymisen mallin, verkosta ostamisen, yritykset toisensa jälkeen avaavat verkkokauppojaan palvellakseen paremmin asiakkaitaan.

Mutta onko verkkokauppa, joka toimii lähes itsepalveluperiaatteella, oikeasti hyvää palvelua? Milloin sitä voi kutsua hyväksi? Ja milloin se on epäonnistunut tehtävässään?