Internet kauppa

Lok 5
Kirjoittaja: Maarit Sylvander
6

Yritysviestinnän kurssilla valitsin kehittämistyökseni kotisivujen tekemisen kosmetologille. Hän ei ole ollut lainkaan tekemisissä some-maailman kanssa, joten aluksi suurin haasteeni oli saada hänet hyväksymään ajatus. Vähitellen sain hänet innostumaan ja yhteistyömme alkoi sujua. 

Ensimmäisessä blogissani kuvasin, miten nettisivujen teko lähti käyntiin, ja tämä toinen blogini kertoo, mikä on nykyhetken tilanne ja mitä on odotettavissa tulevaisuudessa.

Lok 5
Kirjoittaja: Maarit Sylvander
5

Ystäväni, joka on kosmetologi, on melko arka ja tietyllä tavalla vanhanaikainen. Hänellä ei ole älypuhelinta, sähköpostiosoitetta, läppäriä eikä tablettia. Häntä pelottaa koko digitaalinen maailma. Hän havahtui, kun hänen omistamansa kosmetologiyritys alkoi tuottaa tappiota. Asiakkaiden keski-ikä oli noussut huimasti ja yhteydenotot olivat harventuneet. Ystäväni ymmärsi muutoksen syyn vasta, kun otin asian puheeksi. Hänen yrityksensä oli jäänyt viime vuosisadalle.

Lok 4
Kirjoittaja: Sanna Karjalainen
8

Ensimmäisessä blogiartikkelissani mietin, miten saada aikaan henkilökohtaisempaa kohtaamista ja palvelua. Kerroin myös erilaisista keinoista asiakaslojaalisuuden lisäämiseksi. Tässä toisessa kirjoituksessani pohdin verkkokaupan kilpailuetuja

Lok 4
Kirjoittaja: Sanna Karjalainen
8

Verkkokauppa on arkipäivää kuluttajalle niin Suomessa kuin globaalistikin. Kun kuluttajat ja asiakkaat ovat omaksuneet uuden asiakaskäyttäytymisen mallin, verkosta ostamisen, yritykset toisensa jälkeen avaavat verkkokauppojaan palvellakseen paremmin asiakkaitaan.

Mutta onko verkkokauppa, joka toimii lähes itsepalveluperiaatteella, oikeasti hyvää palvelua? Milloin sitä voi kutsua hyväksi? Ja milloin se on epäonnistunut tehtävässään?