Viestinnän kohderyhmät

Lok 5
Kirjoittaja: Marika Kontio
9

Sain hienon tilaisuuden päästä mukaan kehittämään kosmetiikkabrändille verkkosivuja. Alun innostuksen jälkeen löydän itseni jähmettyneenä. Mitä jos en osaa? Mitä enemmän löydän tietoa verkkosivujen suunnittelussa huomioonotettavista tai vältettävistä seikoista, sitä enemmän tuska ja riittämättömyyden tunteeni projektin edessä kasvavat.   

Lok 5
Kirjoittaja: Minna Stupple
11

Projektini tavoitteena oli Facebook-sivujen lanseeraus Temolan Viinitilalle. Temolan Viinitila on perheyritys Puumalan Niinisaaressa. Viinitila on avoinna alueen matkailijoille kesä – elokuussa ja tilalla vierailee vuosittain noin 3000 asiakasta. Toimintaa pyörittää yrittäjäpariskunta.

Lok 4
Kirjoittaja: Anna Santalahti
4

Yksinkertainen on kaunista. Myös harrastustoiminnan viestinnästä vastaavien tulisi muistaa tämä klassinen viisaus: nykypäivän tietotulvasta vain osa menee kohderyhmänsä tietoisuuteen. Tätä seikkaa yritän pitää ohjenuoranani myös juniorijalkapalloilussa, koska omaan toimenkuvaani joukkueenjohtajana kuuluu joukkueen sisäinen ja ulkoinen viestintä.

Lok 4
Kirjoittaja: Tiina Svahn
8

Teen päättötyökseni terveydenhoitoalalla toimivalle yritykselle sosiaalisen median markkinointiviestintästrategian. Itse kirjoitustyö on vielä aloittamatta, olen kypsytellyt aihetta viimeiset puolitoista vuotta - tiedättehän, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Nyt kun vihdoinkin olisi aika aloittaa itse kirjoitustyö, olen alkanut kyseenalaistamaan motiivejani; onko oikeasti kyse yrityksen tarpeesta vai vain omasta kiinnostuksestani aihetta kohtaan? Ja onko sillä edes väliä? Eikö jokaisen yrityksen tänä päivänä pitäisi olla mukana sosiaalisessa mediassa?

Syy 30
Kirjoittaja: Milla Uusitalo
1
Miksi yrityksemme haluaa perustaa Facebook-profiilin?

Yritysviestinnän opintojaksollamme vieraillut Jussi Ylävaara mainostoimisto Dynamosta kehotti pohtimaan ensimmäisenä, onko organisaation sosiaalisen median profiilin rooli myynnillinen, tiedottava vai esimerkiksi asiakaspalvelua tukeva. Meillä se todennäköisesti on jotain asiakaspalvelun ja tiedottamisen väliltä. Itse mielelläni yhdistäisin tiedottamisen kiinteäksi osaksi asiakaspalvelua – sillä tietoa asiakkaamme haluavat. He haluavat nimenomaan tietoa, joka helpottaa heitä varautumaan tuleviin muutoksiin.