Digitaalisuus

Jou 16
Kirjoittaja: HeljaK
1
Kuva: pixabay

Analysoin konserniimme vuodenvaihteessa liitettävän uuden tytäryhtiön digiviestintää korkein odotuksin. Mietin etukäteen, että pääsen benchmarkkaamaan hyvin koostettua digipalettia, sillä tulevan tytäryhtiön toimitusjohtajalla on osaamista myös digiviestinnästä. Konsernissamme oli entuudestaan kokemusta lähinnä e-kirje markkinoinnista, lyhyestä johtajan blogi-kokeilusta, hakusanaoptimoinnista sekä Some-rintamalla melko onnistuneesta Facebookin hyödyntämisestä. Unohtamatta haparoivaa LinkedIn-tilin ylläpitoa ja pienimuotoista yksikkötasolla toteutettua Instagram-kokeilua.

Jou 12
Kirjoittaja: Kati Murto
2
Sosiaalisen median strategia

Markkinoinnin oppaat ovat jo muutaman vuoden julistaneet digitalisaation ilosanomaa. Heti internetin alkupäivistä alkaen oli selvää, että kaikki tulee muuttumaan, myös markkinointi. Markkinoinnin pitää olla siellä, missä ihmiset ovat. Sen pitää tavoittaa oikeat ihmiset oikeassa paikassa.

Mar 15
Kirjoittaja: Jetta J.
2
blogikuva 1

Näin lausahti ystäväni, kun aamukahvilla varovasti pähkäilin, uskaltaisinko joskus kutsua itseäni sosiaalisen median konsultiksi ja ottaa vielä maksun palveluistani. Minä, joka en vielä joitain vuosia sitten tiennyt alasta mitään. 

Lok 19
Kirjoittaja: Marko.V
5
Projektinjohtajan ongelma
Alku on aina hankala, mutta seisooko lopussa kiitos?

Elämäni ensimmäistä blogitekstiä pohtiessa ajatuksia sinkoilee sisäisessä bittiavaruudessani enemmän, mitä yhden ihmisen kapasiteetilla voidaan kohtuudella odottaa hallittavan. Projekti on perustettu ja järkeväksi koetut rajaukset tehty. Seuraavaksi on vuorossa konkreettinen työskentelyvaihe. Vanha ja osittain inflaation kärsinyt sanonta toteaa, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Joko sanonta ei vastaa totuutta tai suunnitelmat ovat huonoja.

Lok 6
Kirjoittaja: Ulla Ruuskanen
5

Perinteille ei kunnian kukko laula

Perinteinen printtimarkkinointi on ja elää vielä vahvasti kuntapuolella. Paperiuskovaisuus on voimissaan. Kuvitellaan, että voidaan toimia, kuten aina ennenkin on toimittu. Tehdään sisältöjä ja markkinointiviestejä erilaisiin fyysisiin julkaisuihin ymmärtämättä sitä, että yhä suurempi osa kohderyhmästä elää bittiavaruudessa. Digitaalisuutta emme enää pääse pakoon, muodossa tai toisessa se on ja pysyy; kanavat, sovellukset ja kohtaamispisteet kehittyvät ja muuttuvat, mutta paluuta vanhaan ei enää ole.