SoMe ABC

Lok 5
Kirjoittaja: Kirsti Lähteenmäki
0

Tein yritysviestinnän kurssilla kehittämishankkeena sosiaalisen median ABC:n Sanoman asiakaspalvelulle, jossa tavoitteenani oli koota eri lähteitä käyttäen asiakaspalvelun tarpeisiin soveltuvimmat some-kanavat sekä muutama konkreettinen keino, miten lähteä liikkeelle some-aspan suhteen. Päädyin ehdottamaan heille sosiaalisen median kanaviksi Twitteriä ja Facebookia ja toimitin kirjallisen työni Sanoman valmennuspäällikölle jo marraskuun puolivälin jälkeen.

Lok 5
Kirjoittaja: Kirsti Lähteenmäki
6

Työskentelin Sanoma Asiakaspalvelussa silloin, kun sähköpostin käyttö yritysmaailmassa Suomessa yleistyi 90-luvun loppupuolella. Tuohon saakka asiakaspalvelu oli hoidettu perinteisten kanavien eli puhelimen, kirjepostin ja asiakaspalvelukonttorien kautta. Se oli muuten hieno tunne, kun saimme ensimmäisten joukossa työn puolesta henkilökohtaiset sähköpostiosoitteet ja opettelimme kommunikointia asiakkaiden kanssa sähköisesti. Me oltiin edelläkävijöitä.  

Missä ollaan nyt?