- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja

Kehittämissuunnitelma
Projekti extranetin suunnittelusta B2B-yritykselle on edennyt yritysviestinnän kurssimme aikana mukavasti. Tavoitteita projektilla oli saada suunniteltua toimiva ja helppokäyttöinen extranet, joka olisi vielä lisäksi vuorovaikutteinen. Tämä extranet avaisi luotettavan ja helpon kanavan auki asiakkaaseen ja sitä myös oikeasti käytettäisiin.
Yrityksen aiempi extranet ei toteuttanut edellä mainittuja tavoitteita, ja nettisivujen uudistuksen kynnyksellä päätettiin lähteä myös extranetin remontointiin.
Tähän mennessä saavutettua
Projektin konkreettiset toimet eivät ole vielä alkaneet. Viestinnän kurssi kuitenkin antoi selkeät ideat, mitä extranetin kanssa kannattaa tehdä. Kurssi antoi paljon tietoa erilaisista viestintämahdollisuuksista.
Paljon konkreettisia ideoita tuli muilta samanlaisten projektiaiheiden kanssa painivilta opiskelijoilta. Opiskelijoilta saamiani ideoita ovat esimerkiksi vuorovaikutteisen chat-ikkunan mahdollisuus, helppokäyttöisyyden korostaminen, turvallisuusasiat ja extranetin käyttökokemusten seuranta. Kiitos näistä ideoista – ne ovat varmasti mukana itse palvelun rakentamisessa!
Mitä seuraavaksi?
Seuraavaksi tulee luonnollisesti toteutus. Yrityksessä pyritään korostamaan näitä kurssilta saatuja pointteja ja luomaan niiden pohjalta tulevaa extranet-palvelua. Haasteena on tuottaa suunnitellut ideat käytännössä siten, että asiakas todella kokee extranetin helppokäyttöiseksi ja hyödylliseksi.
Itse uskon, että hyvään lopputulokseen päästään yrityksen ja erehdyksen kautta, koko ajan käyttäjäkokemuksia kuunnellen ja seuraten.

Extraa extranetistä
Aiheena on tehdä suunnitelma yrityksen extranetin kehityksestä. Miten extranetistä saataisiin palveleva ja mahdollisesti vuorovaikutteinen?
Tavoitteet:
- Extranet säännölliseksi vierailupaikaksi
- Vuorovaikutteisuus
- Helppo ja luotettava kanava auki asiakkaaseen
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Hyvä että yrityksenne uudistaa extranetin samalla kuin nettisivut. Saatte yhdenmukaisuutta ja näkyvyyttä molemmille, tämä kannattaa hyödyntää. Kerroit ettei edellinen versio ollut toimiva. Ehkä olette jo toimenpiteitä tehneetkin, mutta jos ette, niin ehdottaisin asiakaskyselyä mitä toiminnallisuuksia/viestintää asiakkaat haluavat uudessa extranetissa tai ainakin missä oli vika aiemmin. Web-kysely tai ainakin haastattelu muutamalle aktiivikäyttäjälle voisi tuoda selvitystä tilanteeseen, koska todennäköisesti samat asiakkaat tulevat uuttakin versiota käyttämään. Ja ehkä asiakkaiden mukaanotto toteutukseen toisi myös uudenlaista sitoutumista. Onnea uudelle verkkopalvelulle!