Viestintäprojektien hallinta

Syy 1
Kirjoittaja: Sanna Pitkänen
0

Johtamisviestinnän opintojaksolla työstämme toimitusjohtajan blogia pitäville tai sellaista suunnitteleville yrityksille käytännönläheistä työkalupakkia. Projekti aloitettiin helmikuun alussa ja valmista sisällöntuotannon osalta pitäisi olla toukokuussa ennen Suvivirren laulua. Työkalupakin editointi ja ”paketointi” jatkuu mainostoimistossa koko kesän.

Case-yritykset - kuka uskaltautui mukaan?

Toukokuu 5
Kirjoittaja: Sanna Pitkänen
0

Hei, tämähän saadaan maaliin!
Kurssi alkaa lähestyä loppua, samoin kuin “Boss, just blog it!” –projektikin.
Toukokuun puolivälissä oli viimeiset dead linet eri tiimien lopputuotoksille ja näyttäisi siltä, että aikatauluissa on pysytty hyvin. Voimme siis olla ylpeitä siitä, että saimme homman maaliin ja tuotos näyttää hyvältä. Varsinainen tulikoe toki blogi-työkalulle on vasta tulossa, joten myöhemmin mitataan se, mistä puusta ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opiskelija on veistetty.

Työkalupakki saa visuaalisen muotonsa

Huh 4
Kirjoittaja: Sanna Pitkänen
0

Toimitusjohtajan blogin työkalupakin kehittely jatkui kurssin toisessa workshopissa sopivasti juuri vapun alla. Edellisen workshopin jälkeen oli käynyt ilmi, että alun perin tälle blogille suunniteltu nimi oli jo toisaalla käytössä, joten nimi vaihtui uuteen - sanoisimmeko jopa parempaan! Boss, just blog it!

Lok 5
Kirjoittaja: Elise Levanto
2

Viestintäprojektini alkuperäisenä tavoitteena oli luoda pienten kestävään liiketoimintaan keskittyvien konsulttiyritysten verkostolle sen toimintaa markkinoiva blogi. Blogiprojekti keskeytettiin marraskuussa, koska huomasimme blogin ylläpidon ja laadukkaan sisällön luomisen vaativan ylimääräistä vääntöä, johon verkosto ei ollut vielä valmis. Verkoston täytyy kuitenkin viestiä osaamisestaan jollakin tavalla, ja niinpä blogille päätettiin ideoida vaihtoehtoja.

Lok 4
Kirjoittaja: Elise Levanto
4

Pienissä konsultti- ja asiantuntijayrityksissä resurssit ovat aina tiukoilla. Aika käytetään niin sanottujen oikeiden töiden tekemiseen ja myyntiin, ei markkinointiin. Tästä huolimatta olin seikkailuhenkisesti pyytänyt saada vetää projektin, jonka tavoitteena oli luoda pienten, kestävään liiketoimintaan keskittyvien konsulttiyritysten verkostolle verkoston toimintaa markkinoivan blogin.

Tavanomaista suunnittelua