Yritysviestinnän uudet ympäristöt - Syksy 2014

Syy 1
Kirjoittaja: Sanna Pitkänen
0

Johtamisviestinnän opintojaksolla työstämme toimitusjohtajan blogia pitäville tai sellaista suunnitteleville yrityksille käytännönläheistä työkalupakkia. Projekti aloitettiin helmikuun alussa ja valmista sisällöntuotannon osalta pitäisi olla toukokuussa ennen Suvivirren laulua. Työkalupakin editointi ja ”paketointi” jatkuu mainostoimistossa koko kesän.

Case-yritykset - kuka uskaltautui mukaan?

Toukokuu 5
Kirjoittaja: Sanna Pitkänen
0

Hei, tämähän saadaan maaliin!
Kurssi alkaa lähestyä loppua, samoin kuin “Boss, just blog it!” –projektikin.
Toukokuun puolivälissä oli viimeiset dead linet eri tiimien lopputuotoksille ja näyttäisi siltä, että aikatauluissa on pysytty hyvin. Voimme siis olla ylpeitä siitä, että saimme homman maaliin ja tuotos näyttää hyvältä. Varsinainen tulikoe toki blogi-työkalulle on vasta tulossa, joten myöhemmin mitataan se, mistä puusta ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opiskelija on veistetty.

Työkalupakki saa visuaalisen muotonsa

Huh 4
Kirjoittaja: Sanna Pitkänen
0

Toimitusjohtajan blogin työkalupakin kehittely jatkui kurssin toisessa workshopissa sopivasti juuri vapun alla. Edellisen workshopin jälkeen oli käynyt ilmi, että alun perin tälle blogille suunniteltu nimi oli jo toisaalla käytössä, joten nimi vaihtui uuteen - sanoisimmeko jopa parempaan! Boss, just blog it!

Lok 5
Kirjoittaja: Päivi Laaksonen
1

Kehittämisprojektissani tein suunnitelmaa pienen yrityksen verkkosivujen uudistamiseksi. Tarkastelun alle otin projektissa erityisesti asiakaskokemuksen. Tarkoitus oli pohtia, miten verkkosivut voivat vaikuttaa asiakaskokemukseen ja mitä asiakaskokemus tarkoittaa verkkosivujen sisällön kannalta. Kehittämisprojektissani käsittelin osittain samaa aihetta kuin mitä parhaillaan työstän opinnäytetyön tiimoilta.

Lok 5
Kirjoittaja: Maarit Sylvander
6

Yritysviestinnän kurssilla valitsin kehittämistyökseni kotisivujen tekemisen kosmetologille. Hän ei ole ollut lainkaan tekemisissä some-maailman kanssa, joten aluksi suurin haasteeni oli saada hänet hyväksymään ajatus. Vähitellen sain hänet innostumaan ja yhteistyömme alkoi sujua. 

Ensimmäisessä blogissani kuvasin, miten nettisivujen teko lähti käyntiin, ja tämä toinen blogini kertoo, mikä on nykyhetken tilanne ja mitä on odotettavissa tulevaisuudessa.