Sosiaalisen median hyödyntäminen
Huomasin työnhakuprojektini aikana, miten tärkeä väline LinkedInistä on työhaussa tullut. LinkedIniä pidetään nykyään henkilökohtaisena CV:nä. Vaikka perustin profiilin LinkedIniin vuosia sitten, en ole sitä aktiivisesti käyttänyt. Olen käynyt siellä lähinnä laajentamassa verkostoani ja jättänyt oman profiilini tiedot täysin päivittämättä.
”Hei! Olen 33-vuotias rahoitusalalla työskentelevä tradenomi, ja todella kiinnostunut rahoitusasiantuntijan työpaikasta yrityksessänne.” Äh, kuulostaapa tylsältä. Ei noin. Jos haluan löytää uuden kiinnostavan työpaikan, nyt olisi oikea hetki tehdä muutoksia. Täytyy erottautua muista työnhakijoista.
Sosiaalisen median markkinointiratkaisut mahdollistavat mainostamisen aloittamisen ja kokeilemisen pienellä budjetilla. Some-mainonnan etuja perinteisiin mainosvälineisiin verrattuna ovat mainonnan tehon reaaliaikainen seuranta sekä mainoksen, mainosbudjetin ja mainosajan helppo muokattavuus kampanjan aikana.